Onze troeven
De kwaliteitsbarometer van Colis Privé*
Colis Privé communiceert de resultaten van zijn kwaliteit van dienstverlening
Afleverpercentage op D+1 bij 1e aanmelding in september 2023*
95,5 %
Het afleverpercentage komt overeen met het aantal pakketten dat is afgeleverd vanaf de eerste aanbieding.
Afleverpercentage op D+2 bij 1e aanmelding in september 2023*
96,7 %
Het afleverpercentage komt overeen met het aantal pakketten dat is afgeleverd vanaf de eerste aanbieding.
Aanbiedingspercentage in D+1
in september 2023*
97,9 %
Het aanbiedingspercentage in D+1 komt overeen met het percentage pakketten dat wij binnen de met de webshop overeengekomen termijn bij de ontvanger aanbieden.
* Interne bron
Wat is de kwaliteit van de dienstverlening bij Colis Privé?
Het belangrijkste doel van Colis Privé is het zoeken naar het beste kwaliteitsniveau. Om dit te bereiken hebben we onszelf ambitieuze doelen opgesteld op het gebied van levertijd en klanttevredenheid.
Om het maximale kwaliteitsniveau te certificeren, laat Colis Privé de kwaliteit van de dienstverlening elke maand meten door twee dienstverleners:
- Interne bron : voor het meten van de gemiddelde levertijd, de afhandeling en het leverbaarheidstarief.
- Trustpilot beoordelingen om de klanttevredenheid van de ontvanger te meten.
IT-tools op maat
Afhankelijk van jouw bedrijfsstructuur en jouw wensen biedt Colis Privé je integratiemogelijkheden op maat met
3 integratieoplossingen aangepast aan jouw specifieke behoeften:
De MCP “My Colis Privé” tool
Een samenwerkende en efficiënte tool in realtime
• Web applicatie
• Autonoom etikettenbeheer
• Complete tool voor het verzenden en volgen van jouw pakketten
The Web service tool
Een directe koppeling met het Colis Privé Web service-informatiesysteem om te integreren in een compatibel CMS.
The EDI tool
- Volledige ontwikkeling in EDI
- Lastenboek ter ondersteuning
Hoe deze oplossingen integreren?
Vanaf onze eerste ontmoeting biedt Colis Privé je de oplossing die het beste bij jouw behoeften past.
Een toegewijd contactpersoon zal jou ook ondersteunen bij het opzetten van jouw integratie.
Efficiënte en persoonlijke klantenservice
- Een speciale klantenservice beschikbaar van 8.00 uur tot 21.00 uur.
- Een realtime tool met overzicht van alle pakjes: MyColisPrivé (MCP).
- Een beschikbaar en operationeel IT-team: interfaceoplossingen, pakketopvolging, webservice.
- Quality monitoring
- Maandelijkse ondersteuning met gedetailleerde uitleg: tijdens de eerste zes weken is dit een wekelijks rapport.